Entrópia [ bloggizmó]

 2008.04.06. 07:07

 Tétel:  „Ma már nem a tartalom birtoklásáért, hanem a figyelemért folyik a harc. Azért, hogy a rettenetes információs "zajban" rád figyeljenek. (Ezért is szokás figyelemgazdaságról beszélni.)

E link helyén egyéve még egy konferencia zanzásított szövegei kattantak elő. Aztánerrecserélték,nemvéletlenül.   KATT 

Tagadása: (Ism.:) Sőt! A Zárt Tartályt babrálva( amiként egy atomreaktort, lehet irányítani a kommunikációs "entrópiát!"

Kieg.: Alapvetően kétféle Zárt Tartályt ismerünk.

Az un. Kreatív Tartályok „amatőr művészeti [önmegvalósító] >>céllal<< jönnek létre. [  MagyarVirtusTollinga  ; Prae ]

A Társkeresős/Társalgási Tartály (blogter típusú) alapüzemszintje puszi-pacsi jellegű.

 

Mindkét tartályban előfordulhatnak kreatív elemek(ne tessék nevetni, valóban a Kreatív Tartályokban is...). A kreatívitás, az előállított blogtermék ( vers, grafika, fotó) „fogadtatása" azonban független a minőségtől. A Kreatív Tartályba bedobnak egy 600 karakteres kis anekdot'-ot, odaírják, hogy az novella... Versbe megy a vers és a kínrímes sms-csasztuska. És attól függ, hogy rendelkezik-e már alapból csoportismertségel a földobó, megpuszi-pacsikommentelik, szavaznak rá, kap Szabolcska Mihály maxxipuszikat, illetve a destroy-ok benulázzák Ady Endrét, etc. A működési felületre KREATÍV van írva, a lényeg a figyelem.. meg lehet figyelni puszipacsitündéreket, akik az olvasási képességeiket messze meghaladó mennyiségű karakternyi szöveget értékelnek egy értékelési ciklusban: mert valójában a kreatív termék már nem is érdekli: a nevekre puszi-maxxi-pacsiz. Avagy nulláz.

 Maxwell démona (ismeretlen alkotó festménye)

 

A Társasági/Társalgós, blogter típusban is akadnak kreatívak, pl a naplózók. A régi, hagyományos papíralapú kultúrából tekintvén ezeknek a naplóknak akár irodalmi vagy szociográfiai értéke is lehetne { itt a kérdés a tartály túlélési esélye, ill az 'ámtech tároló tartóssága. A blogter-tartály kezelői beavatkozási szintú döntést hoztak, amikor a Maszatos Kávézót, a Társkeresős/Társalgási működés etalonját kiemelték. A Társkeresős/Társalgós működési szinten kell jól dolgoznia (tehát itt van igazsága a tagadott tételnek...) } annak, aki kreatíve tűnne föl. 

anime tipusú maxwelldémonábrázolásra példa: szimuláció

 

Sőt!-a Tartálykezelésben azé a hatalom, aki az entropikus káoszt szabályozni tudja a robbanás előtti állapotban! A tartálykezelő (admin) számára a kreatív és a kreatív gócok akadályok csupán. Elvileg a KREATÍV -célú tartályban kellenének kreatívak. Azonban a kreatív gócok önálló (ellenőrizhetetlen) reakciókat is kiválthatnak. Neeem, természetesen nem kell a tartálykezelőknek földolgoznia a (papíralapúban megszokott kifejezéssel: elolvasni, cenzúráznia, avagy csak tudni, hogy) tartály anyagát. A Robbanás Előtti Állapot automatice elsimít minden individuál-működést.  A Kreatív Tartály [pl.Magyar Virtus] -ban a  vezéregyéniségek formálisan ugyan kiemelkednek... de a nick-ek mögött emberek vannak... megsértődhetnek. A destroyok , az éccakai Sötét Kez-ek (ezek olyan „firkáljuk össze" „pocskondiázzuk"-alakok) támadásainak vannak kitéve. És ezen kreatívok is tulajdonképpen puszipacsi-maxxi szinten kell, megfeleljenek. Tehát minőségre nem következtethetünk: a nick attól függetlenül szerezhet értékeket.  

Zárt Tartály

 

A Kreatív Termék befogadásához is kell kreativitás, intuitív személyiség, aki ismeri a befogadási eljárst (pl némaértő olvasási képességei megfelelőek). Ismertek olyan esetek, amikor befogadási hibából eredő félreértések társalgási/puszipacsi szinten csapódnak le, és ott történik leszámolás az Eltérő(nek látszó) Elemmel.. lenullázva, kuka. Kreatív Tartályokra különösen jellemző ez a tevékenység, valamely fiatal kreatív beöltözik becsületes öreg bácsinak, aki leköpködi meg a lábával piszkálja az ellenséget.

A tartálykezelők egy része a nyúlviszi-a-puskát esetének tekinti a Kreatív Góc működését, ezért is ránt (vállat, egyebeket) a destroy-ok tevékenységére [Magyar Virtus]

A legügyesebb zárttartálykezelést a www.blog.hu  blog-portálnak látszó helyen tapasztalhatjuk. A bloghelyet az index.hu központi újagitációs újpropaganda (Uj Peti főszerk) működteti. A FRISS BEJEGYZÉSEK közé nem autamtice kerülnek a friss bejegyízések, hanem az admin úgy 1-2-3 óránként megtolja a talyigát s akkor az éppen aktuálisokból véletlenszerűen jelenik meg néhány. A címlap akár több hétig ugyanazokat az (agitprop jellegű) cikkeket kínálja. A kommentekkel ugyanez a helyzet, órákkal későbben kerül föl egy komment, tehát kattogásszámot növelő kommentviharok nem alakulnak ki. Gyakorlatilag tehát hazugság a két apró felület, a frissbejegyzések friss topic-ok, mert nem is frissek, és erősen szűrve is fölkerülhetnek. A blog.hu-n nyílt blogba akár szerelmeslevelezést vagy bármi intimet föl lehet tenni, mert a blogok közötti mozgás is korlátozott, nincsen kedvencblog-kedvencszerző bolg, csak HTML ismeretekkel helyezhet föl valaki a blogjába átvezető gombokat.

 Míg a blogteren jóformán csak egy szponzorált álblogger (Mátyásy György budapest-brand blogja az Élőben a Város-ból) tevékenykedok, a blog.hu cíamlapján gyakorlatilag az index szerkesztőségének netújságírói álcáskodnak mezei bloggerekként. Nagyon fontos ma egy agitprop portál esetében a függetlenség látszatának fönntartása. Ennek fontos műfaja a műcikiző bejegyzés. Szily László egyszerű bloggernek álcázva magát egy értekezletről emlékezvén cikizi (azaz fényezi valójában...) Uj Péter főszerkesztőt- A síklogikailag (2D) gondollkodó mezei blogger elcsodálkozik, hogy húúú, de aztán egy free munkahely ez az index, cikizni lehet a főszerkesztőt...

A blogteren egy jól fölcímezett és megfelelő előzékkel ellátott bejegyzés azonnal fölkerül a friss bejegyzések közé, lassan süllyed (látogatott órákban negyedóra alatt) le a címlapról és pl még a fölső negyedben elérhet20-40- sőt! 100-as látogatottságot. A blog.hu-n ehhez képest a legblickfangosabb cuccot is maxx az az ismerős látja, akinek sms-t küldesz, hogyaszondgya friss bejegyzés van a blogomba, hee.. zárt barátitársaságok csetelnek egymással  (itt köhintek egyet most, khrm...)

 

A hagyományos marketingkommunikációban egy-egy szegmens megdolgozásához óriási költségek szükségesek. A Zárt Tartály működtetése töredékébe kerül a Hagyományos Doboz-ának. Szinte önműködő. A blogteren kiválóan megfigyelhető, milyen egyszerű eszközökkel lehet szabályozni. Minden tartályban vannak adminok. Ahol deklarált a benemavatkozás, mint a Magyar Virtus esetében (ami egy picit kuriőz abban, hogy afféle újság-ot alakítana ki belőle a licenc-ötlet.. de a Magyar Virtus magyar spec, mint speciálisan magyar a magyar blogter...) 

A bloggizmusban gyakori a másodlagoskreativitás, a copy-REmake. A Zárt Tartály kezelése is így oldható meg: Az MTI, az origo, a FN 22ó22p-kor bedobott híre már egy beírás lehet a Zárt tartályban 22ó44p-kor. Az is előfordulhat, hogy egy társalgási-puszipacsiszinten vacak ám kreatív nick ad föl témát, de a bejegyzése alig olvasott, ám fölkapja egy társalgásifelületen jártas és bejáratott blogger (hozzá kis admin támogatás) és máris földobódik a cikk (Konrét példa erre ylosom rímhányó Romhányi-bejegyzése). Vagyis ism. Belátható: Hogy azé a Hatalom a Zárt tartály fölött, akié a Káosz Szabályozó Szelep.

Példa agitációs propaganda célú álminuszos hírrel való operálásra. Reggeli órákban megjelenik a központi hírdokkokban a hír: Egy semmi kis cég 6 millát nyúlt le helyesírási hibáktól hemzsegő copyrmány kormányzatitanácsért. Délben már bloggerek önkéntességgel copyrják föl e hírt, anyáznak, vitáznak. Este pedig megjelennek Kedves Vezetőink a tévéhíradók képernyőjén (előtte a hír, a kamerák vizslatják a 6 millát felmarkolt semmi kis céget) és "megoldják" az ügyet, menesztik a felelős helyettesállamtitkárt, a pénzt vissza kell fizetni (ezt aztán ki ellenőrzi?? A kuttya se...)  

A blogger ha valamely Ingyen HÍREK fedőnevű zárttartályon (origo) át kattog a kedvenc helyére, fölkapja és copy-REmake-eli a kis színes hírt. Többször megfigyelhetük, hogy a Head Communicator a rendszere által generált hír-láncreakciót lekommentelte azzal, hogy bloghelyszerte elterjedett. 

Dajkamese ["Ma már az üzleti kommunikáció sem a felülről történő észosztás, inkább bekapcsolódás a fogyasztókkal, felhasználókkal folytatott párbeszédbe. Ha nem akarsz "beszélgetni", egyszer csak azon veszed észre magad, hogy kimaradtál az üzletből."] vetítés a valódifelületre. Teljesen természetes egy marketingtársadalomban, hogy a Tartályszabályozó Májer Guru nem fog majd előállani a valódi fogásokkal. Minden marketingkonferencián, amit Korszerű Eszközök! -címen hirdetnek, senki nem a legfrissebb módszerekkel, hanem a tavalyiakkal áll elő. Elhinni a 10 éve lejárt szavatosságú dajkamesét annyi, mint az illúzió a net ingyenességéről. Semmi sincsen ingyen és mindenért fizetni kell. 

Máshol is megfigyelhetjük az Irányított Feszültség elvet hogyan alkalmazzák. Magyar Specialitás-ok:

Az ALFA gagyiáruházlánc managere csapatépítéskor az Ó+Á gagyiárházlánc árukezelési módszereit bírálja a dolgozók előtt összekovácsoláson, negatív beállítások, szidalmak: De az ALFÁban azután  a dolgozók a negatívként beállított módszerekre utasítván állnak munkába, vagyis nekik is LE KELL fordítaniuk a narancs rothadott felét, és a holnap lejáró szavatosságú kajákat előrepakolni. Az "ellenséges" áruházláncok reszortosai a mekiben egyeztetnek, melyiküknek hol-miben vannak teljesítetlen feladataik és keresztben akcióznak a két tökéletesen azonos módszerű és árúkínálatú áruházban.

 Az ALFA-TV és az Ó+Á TV a piacon szemre ellenségek. És pl „bulvár"-ok. Valójában azonban mindenben egyeztetnek, mint a nagyáruházak managerei, ők is együtt kajálnak, és megállapodnak abban, hogyan lehet megfelelni az üzleti elvárásoknak. Túl nagy energiát ( ktg, money) emésztene föl az egyeduralom megszerzése, hasznosabb a megegyezés a kisebb piaciszereplők ellenében. (Két Zárt tartály kartell-úniója). A befolyásoló szervezetnek nem kell hagyományos módon megvennie az egész tartályt, elég a tartály káosszabályozó szelepeinek működését szabályozni: „Elnézem nektek a kartellezést, sőt, nektek megfelelő szerződési környezetet alakítok ki!" -elég ennyi, a többi már megy magától.

 A Zárt Tartály elemeinek értéke kiegyenlítődik. Primer a Társalgási/Társkereső felület, ez „egalizál" mindent s ellényegteleníti a kreatívat. Ez tehát egy automata szabályozószelep, jóformán hozzá se kell nyúlni. Egy Kreatív Góc (blogter: Aspekt) elkezd működni... de bármikor jöhet egy Fekete Kéz (éccakai-destroy.. vagy a fejében van „éccaka") ..és kedvét szegi a kreatívnak. A kreatív sérülékeny, érzékeny. A Zárt tartály kezelői a legkárosabbnak tartott elemeket eltávolítják. (De pl a Magyar Virtusnál egy ellenséges tartályból érkező nulla-kreatív destroy elemet hasznosnak ítélvén tartósan elnéznek... Miért? -mert valójábban ott is a KREATÍV csak egy címke a Zárt tartály-on)  Nemrég megfigyelhettünk a blogteren egy kreatívan (altípus: hoaxátor) destroy-t, ami unikális. Társalgási felülete undort váltott ki az alak -de vannak , akik szeretnek undorodni. Hoaxa-fobizátor ő.

 

A Zárttartály Kezelés a jövő módszere, nem várható el, hogy kiadják a legfrissebb üzemititkokat. Igenis, lehet cél a spontaneitás néphitét fönntartani. A virtuálispuszipacsihelyen kávéznak -ám az ember háta mögött, aki a gépben van, a konyhaasztal morzsás, a mosatlan a mosogatóban tornyosul, és a fizikaitárs feltűnéskeltően csattogtatja kötőtűit a kanapén kézimunkázván : „Nem foglalkozol velem, fesztet a gépbe ülsz." Ez tényleg a megvalósult sci-fi világa.

 

KriptoZárt Tartály (az eredeti helyén amerikaizöldkártyareklám kattan elő a képből...)

 

margóra: A reklámpornóra nem térnék rá részletesen (amikor a bannervásárló elkezdi panaszlani, hogy igen, de csak 8-an kattintottak rá a bannerre, ez túró!) ... azt mindenkinek a fantáziájára bízom. Azt azonban megjegyzem, hogy blogterszerte felzúdulást váltana ki, mindenki tagadná, hogy reklámfogyasztó lenne. A blogter közösségére véleményem szerint reklámpiaci viselkedésben az elutasítás a jellemző. És:  Magasanképzett értelmiségiek -ként, akik hagyomásnyos reklámeszközökkel nem elérhetőek ! -prezentálhatóak egy üzleti megbeszélésen.

 

margóra: a figyelemgazdálkodásban új felület lesz a digiTV, amiben porciózni lehet, ugyanazon műsor nézésében a nyugdíjasok ugyanabban az időszeletben műfogsortapasztópaszta- reklámot fognak nézni, a kisgyermekesek pelenkareklámot, a reklámgyűlölők pedig bújtatottreklám-spot-ot. (Az estFM tegnapelőtt délután 16ó45 tájában elhagzott szövegéből copy-REmake-eltem ezt ide.)

 

margóra: a pol'tikai agitprop ágazat figyelemgazdálkodására már nincsen gyomrom kitérni, annyira XXXXX, de akit érdekel, nézze meg a veszkődéseket a hagyományos (pl papíralapú) frontokon. És vesse ezzel össze, az újjal. És állapítsa meg maga, hogy ki mén többre benne...

Címkék: agitprop entropia bloggizmo paradigmaváltás figyelemgazdálkodás kattogásiverseny

A bejegyzés trackback címe:

https://citera.blog.hu/api/trackback/id/tr58413173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása